tisdag 23 oktober 2007

Könsneutraläktenskap - JA!

Nu är debatten om könsneutraläktenskap igång igen.
Jag är helt för könsneutraläktenskap. För mig finns det inga bra argument varför det inte skulle finns. Det finns bara argument till ett ja.
Ingen har väl nåt emot att bli älskad?! Ingen har väl nåt emot kärleken?! Känslorna är den samma mellan ett homopar som mellan ett hetropar.
Jag vet att jag skrivit om detta förut. Så jag tänker inte skriva så mycket.
Men det är inte HBT - personer som utgör nåt hot, de är inte HBT - personer som våldtar barn. Utan det är den trångsynthet som finns och det är pedofiler.
Ett argument från nej sidan är att man vill skydda barnen. Vad då skydda barnen?! Barnen lider inte av ett homoäktenskap. Men de lider av pedofiler, mobbing, trångsynthet, hat och en massa annat sådant Men bara för att man är HBT - person, så betyder det inte att man är nåt av dem sakerna jag räknade upp.

Inga kommentarer: