söndag 25 maj 2008

Sossarna klagar!

Lyssnade lite på 24 Direkt härom dagen. Sossarna klagade på borgarnas A-kassa och tyckte att den diskriminerade kvinnor. Men när sossarna styrde, så diskriminerade de ungdomar i sin arbetspolitik. För det var så att en ung person som inte hade fyllt en viss ålder och var arbetslös, inte fick hjälp med flytta till en annan stad om denna unga person fick jobb i den staden... men var det en medelålders person från samma stad, som fick samma jobb i samma nya stad, så fick den äldre personen flytt hjälp från arbetsförmedlingen.

Sedan klagade sossarnavårdnadsbidraget. De sa att det var en kvinnofälla. Men kan inte folk tänka lite själva, eller? 1+1=2, det fick jag lära mig i lågstadiet. Man måste ju kunna räkna ut själv vilket man kännar mest på.

Och de klagade på avdrag för hushållsnäratjänster. bara för att de anser att det inte är barnfamiljerna som vinner på det, eftersom det inte (enligt dem) är några barnfamiljer som använder det. Och för att det är typiska kvinnoyrken. Men vadå?!
Det har gett fler personer jobb. (Och då har troligvis några arbetslösa föräldrar fått jobb Vilket gör att de har råd att hitta på nåt med barnen. Alltså är det bra!)
Sen så det med att de är typiska kvinnoyrken. Det är ju en fråga om attityd och värderingar. Inte om det är en kvinnofälla. Jag jobbar heller som städerska än är arbetslös. Då minskar också skillnaden mellan min ekonomi och min sambos, vilket gör det mer jämställt!

Inga kommentarer: