måndag 12 januari 2009

Sexköp

Sitter här och ser på kanal 5, Sexturisterna-Venezuela.
Jag vet inte vart jag ska börja riktigt...
Det är bra att kvinnorna har jobb. Men många gånger kan man undra om det är värdigt att kallas jobb.
Jag undrar också hur dessa kvinnorna pallar med det.
Visst, en del säger att dessa kvinnor gör det frivilligt. Och visst i en del fall är det så. Och då är det ju toppen... om de trivs med det.
Men det var i alla fall minst en tjej i programmet som sa att hon kan gråta åt det. Och för denna flickan och många andra, så hoppas jag av hela mitt hjärta att de får det bättre. För det är förjävligt.
Jag kanske verkar hur lung som helst nu, men jag känner av det i hela kroppen. För ingen i hela världen ska vara tvungen att sälja sig själv mot sin vilja. Ingen har rätt att bestämma över någon annans kropp.
Jag får erkänna att jag är kluven i frågan om sexköpslagens vara eller icke vara. Men en sak är jag helt säker på att man ska bara göra sånt om det känns rätt för en själv.

Inga kommentarer: