onsdag 15 april 2009

Kris, arbete och framtid...

Lyssnar just nu på riksdagens debatt om krisen och arbetslöshet
Å, ja. Jag får hålla med många, det ser mörkt ut just nu... Det är många som blir/är arbetslösa. Men det finns de företag som vågar satsa. De som tror på en ljus framtid. Jag har hört om dem. Jag har sett dem. Och jag tror att de är så att allt blir mycket enklare om man ser hur det ser ut idag, men vågar att tro på en ljus framtid. Och att fokusera på möjligheter å lösningar istället på att låsa sig fast på mörker och hinder. Det gör det bara ännu mörkare.
Att våga tänka å gå i nya banor gör det också ljusare.

Inget blir ju bättre av att sitta och deppa. Och ropa "Hjälp! Det är kris! Hjälp! Kris!". Det gör ju det hela bara värre. Det blir bara ännu mer kris och ännu mörkare då.

Så jag uppmanar alla att tänk framåt, tänk på nått positivt, tänka å gå i nya banor. Och våga tro att vi kommer rida ut denna storm. För efter varje storm kommer ett lung.

Inga kommentarer: