onsdag 16 september 2009

Så behandlas hon av arbetsförmedlingen...

http://svt.se/2.33919/1.1691507/arbetsformedlingen_i_skelleftea_jo-anmald?lid=senasteNytt_364044&lpos=rubrik_1691507

Jag är inte mycket för det med nånanismen och att överlåta ansvaret för mitt liv till andra.Men jag är också sådan att andra ska inte få krossa mina drömmar, få hindra mig från att gå dem utbildningar jag vill gå... speciellt inte när man har ett företag eller så i ryggen för att få sitt drömjobb... så som Marissa här har.Och det gör inte heller Marissa...Men att en myndighet som Arbetsförmedlingen säger att dem jobben inte finns, å nekar en tjej utbildning till ett jobb hon är lovad, bara hon får utbildningen är ju inte klokt!Ska det verkligen vara så? Inte konstigt att folk går arbetslösa i så fall... inte konstigt att lyckoindexen sjuker... när deras drömmar blir trampade på av andra som håller på att mosa deras drömmar...

Marissa själv säger:
Om AMS tror att de kan knäcka svenska ungdomar har de fel, om inte anat är jag ett levande bevis på det.

Inga kommentarer: