lördag 15 januari 2011

Pantflaskor i garn


Fredag 17/12 när jag och mamma var en sväng på stan här i Trollhättan (jag bor här…) så passade vi på att gå in i en mysig garnbutik inne på Odens affärshus. Jag kollade på dels dem ovanliga garnen, de ekologiska å sedan precis när jag var på väg ut ur affären så står det precis framför mig ett ställ med garn i olika färger och det står att det är gjorda av PET-flaskor. Jag blev såklart glad att se hur man kan återanvända PET-flaskor, men framförallt blev jag förvånad över hur mjukt det kändes. Det var inte särskilt dyrt heller. Minns inte exakt, men runt 20-30kr nystande. Kommer tyvärr inte ihåg vad just det garnet heter. Men det står på bandet och garnstället att garnet är gjort av PET-flaskor. Så håll utskick så får ni säkert se det.

Inga kommentarer: