söndag 27 april 2008

AAAAA!!!!!!!!

Jag sitter i soffan och skulle läsa lite saker på Internet TV:n på, så av ren nyfikenhet bläddrade jag lite. Snubblade över ett program på SVT1 som handlar om förtrycket mot tibetanerna som Kinas regering för.
Och det jag känner är att det är fruktansvärt. Och att jag haft tur att föddas i rätt land. (Visst Sverige är inte perfekt, men det är då himla mycket bättre än t.ex Tibet...)
Jag tänker att vi får inte glömma tibets befolkning och deras kamp för frihet. (Och alla andra förtryckta folks kamp mor diktaturer och så...)
Det gör ont i hjärtat att veta att jag kan ha vilken religion jag vill, tyckta och tänka vad jag vill, leva som jag vill. medans andra inte kan det. För dem har inte religionsfrihet, de blir gripna och satt i fängelse för att de vill ha ett fritt Tibet eller för att de tror på fel religion med mera....
Jag vill skrika!!! AAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Inga kommentarer: