lördag 26 september 2009

Mitt liv just nu...

Sitter här i min lägenhet och ska precis ta och öppna kurs boken Klimatkrig av Harald Welzer. Man kan väl säga att under de senaste ca 3 veckorna har jag både fått bekräftat saker jag redan visste eller anat, fått uppbackning i mina tankar/ åsikter, lärt mig en del, fått nya vänner och haft riktigt riktigt kul.
Många tankar har snurrat och snurra fortfarande i huvudet.... Och reflektionerna är många. men jag kommer alltid fram till samma sak. Att det jag skrev tidigare i denna text stämmer... alltså:
* känns som jag valt rätt utbildning (intressant och lärorik)
* vänner och familj är oersättliga, ni finns alltid i mitt hjärta...
* frihet, värme, framtids tro, entreprinöskap och grönatankar är det som gäller...
* ta hand om sig själv (man måste ju må bra för att orka allt härligt i livet...)

Och sedan får man inte glömma en sak....
att ha skoj på vägen.... det gör allt så mycket trevligare och enklare...

Inga kommentarer: