onsdag 19 mars 2008

Det senaste dagarna...

Det har vart mycket att skriva om det senaste. Men eftersom jag har haft en del att göra och inte alltid har haft all information för att skriva de saker som jag nu vill skriva, är orsaken till varför jag inte skrivit.
Men jag ska försöka lite nu. Och blir det inte så bra, så läs Magnus blogg (har den länkat här bland bra CUF och C bloggare...)

Till att börja med så är det ju helt sjukt att SVT har planer om att ta ut tv-licens för att de tänker börja sända via datorn/ Internet Jag hittar inte ord. tänk om man inte vill se deras program, utan bara chatta med sina vänner, blogga, läsa en artikel på t.ex en anime sida med mera...

Sen så är det ju det med OS och Kina. Där har jag inte heller riktigt ord för det. Men som Magnus har skrivit i sin blogg, så tycker jag att Kina inte borde ha fått OS från första början. Det är ju en form av godkännande...
Man kan aldrig godkänna att en regering trycker ner sitt folk så. Att de behandlar tibitanerna så är helt oacceptabelt.

Det finns så mycket jag vill säga, men det känns som om jag ska fortsätta skriva just nu, så blir det bara tjat och babligt. så därför rekommenderar jag er att läsa Magnus blogg istället.

Inga kommentarer: