lördag 2 augusti 2008

Är frustrerad...

Jag sitter nu hemma med min sambo och tar det lugnt. Han kollade sina saker på datorn och jag på TV:n. Helt plötsligt, som blixten från klar himmel. Så känner jag bara en sån stor frustration. En frustration över allt våld i samhället och över sexslaveriet. Jag bara önskar att jag kunde göra nåt nu. Och inte bara sitta här.
För det finns så många som lider i tystnad.
Jag vill bara springa ut och skrika!
Varje människa har rätt till sin egen kropp. Varje människa har rätt att själv bestämma om de vill eller inte vill ha sex. Det är ingen annan som ska få bestämma det. Och då att det finns människor som sätter sig över den rätten och våldtar eller på ett eller annat sätt tvingar andra till sex och sexslaveri är så fel att jag inte kan hitta ord för det!
Det är så FEL!!!
Kan inte förstå hur någon kan göra så mot någon annan....

För det skadar så mycket. Att bli tvingad till nåt sånt sätter så stora ärr.

Det gör så ont i mig att bara veta att det händer.

Inga kommentarer: