tisdag 2 september 2008

Tankar om livet...

Sitter här nu vid gästdatorn på hotellet jag jobbar på och har läst i kapp lite bloggar...
Läste Marrisas inlägg från igår... Det fick mig att tänka till hur underbart livet egentligen är.
Hur mycket man har att vara glad för. T.ex att jag har en säng att sova i, tak över huvudet, mat i magen, har en frisk och stark kropp och självklart en underbar familj och underbara vänner...
Men sedan känner jag mig även lyckligt lottat för mycket annat, t.ex att jag har rösträtt, yttrandefrihet, att jag får välja vilket parti jag vill tillhöra... Men även för att sådana där "onces-in-a-lifetime"-stunder... En av dem var när jag var på studeires med skolan och stog öga mot öga med en björnunge, det enda som var mellan oss var ett stängsel. Björn unga tog upp sin tas mot stängslet och kollade på mig, det kändes som om den bjöd in mig att göra det samma... så jag gjorde det... Jag och björnungen hade våra tassar/händer mot varandra... Jag kunde känna dess trampdynna...

Så det jag vill säga är att passa på och njut av livet... Fånga dagen idag, för den kommer aldrig åter, för imorgon är en annan dag... Och vissa/berätta för dina nära och kära att de betyder nåt för dig...

Inga kommentarer: