måndag 10 november 2008

Gårdagen...

Igår var det riktigt flängt å farit... först vaknade jag hos min vän Hillevi i Göteborg.. åkte buss till Möndal (ersättningsbuss för SJ tåg p.g.a vägarbete, så det blev försenat..) byte till tåg där för att vidare åka till falkenberg. Eftersom tåget var försenat, så fick jag ringa och säga det till de jag skulle ha en träff med där. Sedan tillbaka till Göteborg för att åka vidare till Trollhättan där jag skulle vara en av talarna på en manifestation till minne av kristallnatten.

Det kom tyvärr inte så jätte många... en del trodde att det var inställt på grund av det dåliga vädret. Men vi var allt en del där. Och tidningen TTELA var där. De tog kort och intervjuade mig. (Så idag var jag med i tidningen...) Polisen kom även dit för att kolla så att ingen oinbjuden kom dit och hotade eller störde...
Vi som arrangerade manifestationen var Integrationsforum Trollhättan, Grön Ungdom, Ung Vänster, MUF, SSU, CUF och Folkpartiets ungdomsförbund (det var på distriktsnivå...).

Inga kommentarer: