söndag 16 november 2008

Närlingsfull, god och riktigmat!

För några dagar sedan var jag hemma hos mamma. Vi satt i bilen och skulle åka och möta min plastpappa, efter att han jobbat...
I bilen satt jag och mamma och pratade om allt möjligt.

Men nu när jag sitter här hemma i lägenheten och ser på matakuten (med Bert Karlsson), så kommer jag och tänka på att vi bland annat pratade om hur viktigt det är med riktig näringfull mat. Och att det hade nog knappast kommit i rampljuset på samma sätt som det nu gjort, om det inte hade vart för det programmet med Bert Karlsson... Matakuten.
Men samtidigt så sa vi att vi är rädda att den diskussionen tar slut, när programmet tar slut.
Då sa jag att just därför är det ännu viktigare att vi som bryr oss, fortsätter att prata om det och hålla diskussionen levande.

Så tack Bert Karlsson och TV4!

Inga kommentarer: