tisdag 30 december 2008

Året som gått och året som kommer....

Sitter här och funderar på året som gått.
Har kommit fram till att det vart ganska upp och ner.
Men några saker är jag helt säker på: har blivit ett år äldre, har blivit mer erfaren, smartare, har provat nya saker, fått nya vänner, fått veta mer om mig själv.
Sen det med mitt förre ny-års-löfte... Bli mer hälsosam (äta bättre, träna, psykisk träning)... Hur gick det?
Sammanfattning: Ätit bättre eller lika dåligt... beror på hur man ser det, har jag gjort i perioder Träningen har inte gått rakt upp, men det har gått mycket bättre än vad jag trodde. Har tränat minst en gång i veckan, för det mesta... ibland har jag misslyckats... t.ex som nu under jultiderna. Men jag lyckades ta en långpromenad i förrgår. Och det med psykisk träning har änna kommit i farten, är inte färdig med det än. men har kommit en bit på rätt väg.Har lärt mig en del, framförallt om mig själv.
Så nu till nästa år och nästa mål.... eller vad man nu ska säga.
Jag vill inte kalla det löfte... snarare mål.
Tänker lära mig mer engelska, fortsätta med löftet från förra året, satsa mer på att ta vara på mig själv och mina nära å kära, bli färdigt med körkortet (hoppas jag), bli bättre på politik (och lära mig mer om det).
Sen finns det saker jag vill vara med på eller uppleva. Men det är inte heller nåt löfte att det måste hända under det kommande året. Några av dem sakerna är: Pridefestivalen, CUF:s förbundsstämma, Centerpartiets förbundsstämma, Årsmötena på lokalnivå, gå på Gretas...
Sen så hoppas jag och tror att det blivande året kommer att bli ett härligt år. Visst finns det saker som förmörkar, t.ex den ekonomiska krisen.
Men jag tänker inte stoppa ner mitt huvud i sanden och gömma mig.
Jag tänker vara positiv, sträcka på ryggen, le och kämpa vidare. Dels för att det är skoj, dels för att om jag inte gör det, så kan jag inte be andra göra det. Vad är jag i så fall för föredöme?!
Nytt år innebär för mig nya möjligheter.

Sist men inte minst vill jag önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer: