onsdag 18 mars 2009

Varför valde jag att bli med i CUF...?!

Så varför gick jag med i CUF (Centerpartiets Ungdomsförbund).
Jo för att jag var trött på alla politiker som sitter på sina lyxiga kontor, är överbetlda, gråa och vet inte hur vanligt folk har det.
Så jag tänkte att kan inte dem göra det, så får man göra det själv.
Det var viktigt för mig med miljö, företagsamhet och den lilla människan.
Jag trodde inte det fans nåt partie som tyckter som jag. Så jag skulle bli med i det partie som var mest likt mig.
Så det fick bli Centerpartiet och CUF.

Sen så vissade det sig att jag hade fel.
Det finns flera politiker som är unga, trevliga, inteligenta och vet vad de pratar om, som är kvinnor/ tjejer.

Och så har man himla skoj.
Man får en massa vänner och ett kontaktnät med stort hjärta. Man får lära sig en massa saker. Gå på bra kurser. Och vara med på en massa roliga jippon. T.ex vår förbundsmiddag. Med god mat, underhållning, musik, dans och detta tillsamans med trevligt sällskap.

Så gör som jag och en massa andra härliga personer. Och gå med CUF genom att SMS:a CUF till 72 550. Det kostar bara 60kr. Det är en pizza på ett år.

Andra som skrivit om varför de gick med i CUF är Magnus Andersson och Hanna Wagenius. (De finns länkade här brevid i kolumen "CUF:are och Center-bloggar").

Inga kommentarer: