måndag 2 augusti 2010

Min PRIDE vecka

Sitter nu på bussen hem från Stockholm och PRIDE.
Det har vart 11 dagar med många nya intryck, härliga och intressanta människor, intressanta och berörande föredrag, regn, sol, vind/ blåst, dans, hamburgare, nya och gamla vänner, sena nätter, musik i olika former (live uppträdande som vi i Centerpartiets tält kunde se jätte bra från vårt tält snett framför stora scenen), lite sömn, missade bussar, shoppingrunda, pre-PRIDE mingel, volontär utbildning, lera, en joggning tur, hesa halsar, chokladkaka, glass, lite pluggande (har jag faktiskt hunnit med), filmkväll, plocka iordning inför och efter PRIDE i vårt tält, PRIDEPARADEN.

Sedan får jag inte glömma att tillägga:
Skumparty på Patrisia. Det var skum överallt. Men gud vad vi dansade. Tack för alla som var med.
En dusch å kaffe nästa morgon så var man som en ny människa.

Å jag får ju inte glömma att berätta om de artister jag fick se live:
Jan Johanssen
Björn Skifs
Nanne Grönwall
Svenne och lotta
Anna Bergendahl
Carolin af Uggla
DJ SASH!
Lena
Jessica Folker
Jill johnsson
Dr. Bombay
Vengaboys
A-teens
Anne-Lie Ryde'
Rednex
Darin
Rebound
Claes-Göran Hederström
Titiyo
Neo
Ola Joyce
Ankie Bagger och Peter Gustafsson
Jonathan Fagerlund och Sandra Dahlberg
Babsan
Dark Ladies
Dimond Dogs

Sedan är det några fler,,, men dessa är dem dem största... (av dem jag såg, fanns fler, men jag såg inte alla, en del var på lilla scenen).

Det var en sammanfattning av mina PRIDE vecka.
Lägger uppbilder vid ett senare tillfälle.

Länkar:
Stockholm Pride 2010 och Qx

Inga kommentarer: