söndag 5 augusti 2012

Pride 2012

Igår var det den dagen då den stora Pride paraden går genom Stockholms gator. I år var det första året sedan 2010 som jag inte deltagit fysiskt i Pride. Jag har inte kunnat eftersom mitt jobb ligger X antal mil från Stockholm.. Men jag har följt Pride genom media och pratat med vänner som vart på Pride.

För mig är Pride viktig av två skäl. Dels är det en jätte rolig stor fest där människor kan mötas. En stor fest med mat, musik, härliga människor, dans och nya kunskaper.
Det andra skälet gled jag lite in på nyss. Det är just det med att människor möts och kunskaper som byts mellan människor. Under Pride finns det X antal seminarium och workshops.

Dessutom ger Pride tillfälle att lyfta viktiga frågor för att förbättra villkoren för HBTQ-människor, men också för att mänskligheten ska utvecklas och sluta diskriminera varandra och på annat sätt behandla varandra illa.

Inga kommentarer: