söndag 30 juni 2013

Vilka är "alla"?

Systembolaget VD Magdalena Gerger säger i gårdagens SvD
 "I Sverige är ju alla överens om att det är Systembolaget som ensamma ska sälja all alkohol, för folkhälsans skull. Nu tolkar City Gross det som att de kan sälja, och det visar att det finns en öppning som måste stängas till."

Då frågar jag mig vilka alla är? Jag med flera andra inom bland annat den liberala rörelsen håller inte     alls med Magdalena Gerger. Sedan så undrar jag även om det är så att vi i Sverige är så rörande överens om att det bara skall vara Systembolaget som skall sälja alkohol, varför kan då City Gross göra det i samarbete med ett danskt företag? Jag menar, om det inte finns en efterfrågan så finns det ju ingen som säljer. Alltså finns inte efterfrågan så dyker ju inte ens fenomenet upp. Där med drar jag då slutsatsen om att alla i Sverige inte håller med Magdalena Gerger.

Inga kommentarer: