fredag 9 juli 2010

Hemma från Almedalsveckan å CUFs Summercamp

Åkte i måndags morse vid 4.45 från Trollhättan mot Visby och CUFs Summercamp/ Almedalsveckan.

Har vart en vecka full av föredrag, debatter, intressanta människor, sol, god mat, mingel, sena kvällar och tidiga mornar. Och så klart en massa härliga CUFare. Plus ett bad. Så kan man sammanfatta mina daga i Almedalen.
De föredrag jag vart på är Kollektivavtalens roll på framtidens arbetsmarknad, Sex är politik, Upphovsrätten 200 år - Kampen om din information på Internet: Integritet och övervakning, Framtidens näringsliv med framtidens ministrar - vad finansierar välfärden år 2030 - Plus fullständiga rättigheter? Ett samtal om mänskliga rättigheter inför 2010 års val, 100 dagar för fler jobb för unga.
Vi i CUF hade flera egna aktiviteter också så som analys att partieledarnas tal, debattträning, brännboll och att bara umgås.

Det var min första Almedalsvecka och helt klart helt awsome. Åker gärna dit igen... Så vackert, så mysigt, så härligt, lärorikt och intressant.
Vet att det kan verka lite nördigt att man känner så för att springa mellan debatter, föredrag och olika organisationers tält....När solen skiner som bara den och man är i en sådan vacker miljö som Visby. Då tänker nog dem flesta andra bad och glass...Bad blev det, men när jag väl skulle köpa glass så fastnade jag i ett intressant samtal. :P

Kom hem strax efter 2.30 natten tills idag (fredag). Så man var rät mör och trött. Var första gången på länge som jag inte ställde väckarklockan

Inga kommentarer: