fredag 16 juli 2010

Miljötest

Nu har jag gjort en del i mitt löfte från miljödagen. Löfte var ju att se över vad jag kan göra för att bli mer miljövänlig. Jag har nu gjort ett av alla de test man kan göra för att se hur miljövänlig man är. Vissa saker är inte helt hundra. Så som vilken typ av el jag använder. Eftersom den ingår i hyra så vet jag inte vilket bolag det är. Sedan finns det ju inte alltid de ultimata svaren för varje enskild individ i dessa testen. Dem är ju gjorda för att alla ska kunna göra dem på ett enkelt sätt.
Men här kommer det i alla fall. Mitt reslutat är lite lägre än medelsvenson när det gäller utsläpp. men det är inte hållbart. Så det behöver bättras.
När det gäller hushåll så släpper jag ut 3,4 ton per år.
Flyg så släpper jag ut 0 ton per år.
Och när det gäller maten så släpper jag ut 0,5 ton per år.
Alltså en total siffra på 3,9 ton per år.

Här är länken till mitt reslutat i testet:
http://div.dn.se/pollutioncalc/questions.jsp

Jag tänker efter att jag gjort förändringar i mitt betende när det gäller sådant som el förbrukning, kollat över vilket el bolag mitt hyreshus använder och så vidare så tänker jag göra om samma test igen och lägga upp här. Men innan dess så ska jag som sagt förbättra mig och även skriva upp de saker jag förbättrar och saker jag läst här på bloggen.

Men vill ni själva göra samma test så gå in på denna länk
http://div.dn.se/pollutioncalc/

Inga kommentarer: