söndag 17 juni 2007

Facket och blokader

Läste nyss magnus Anderssons inlägg på sin blogg om ytterligare ett företag som blockerats av facket. Han har en länk till ett reportage på sin sida. Jag kan inte förstå mig på facket! Det är ju till för de anställda. Det är meningen att de ska se till att de anställda får bra löner. Men i dessa fallen så blir det ju sämre. De andställda där har redan bra löner och de är nöjda. Men då vill facket ändå dit och ställa till det. Det har i detta fall slutat med att företaget var tvungna att sparka de andställda för att de inte hade råd att ha kvar dem längre. Sånt kan jag bara inte förstå mig på. Jag menar, facket har ju inget där att göra, ingen vill ha dem där, ingen har bett dem komma, men ändå så kommer de dit och krånglar till allt.

Inga kommentarer: