tisdag 12 juni 2007

Förbundsstämman, pepning och en röst är viktig!

Nu är det snart en månads sen förbundsstämman (17-20/5, åkte dit den 16/5) var. Jag har tänkt en del på stämman... Och kommit på att jag lärde mig massor där... t.ex mer om politik. Sen så hade jag jätte skoj. Längtar till nästa stämma. Det var så skoj att träffa alla CUFare. Sen så får jag erkänna att jag fick mycket bättre självförtroende på stämman. Man fick så mycket stöd, peppning å en massa nya erfarenheter... å sisst men inte minst vänner... Det var en fantastisk kännsla att gå upp i talarstolen för första gången... å alla i hela salen (ca 200 personer) applåderade. Alla var posetiv till att man gick upp, oavsett vad man hade att säga, alla respekterade varandras åsikter. Jag tycker sånt är viktigt. Att kunna lyssna å diskutera med varandra, fast man har olika åsikter. Att allas åsikt räknas. Jag kommer ihåg en fråga vi hade på stämman (minns inte vilken..), där resultatet var att de vinnade förslaget vann med en röst... Jag hade inte röstat, för jag var inte säker på vad jag skulle rösta på. Då kännde jag att min röst, en enda röst kan verkligen göra skillnad. Tänk om jag hade röstat på det "förlorande" förskaget, då hade det blivit jämnt... Det var en känsla...

Inga kommentarer: