torsdag 14 juni 2007

Våldtäkter!

Det finns så mycket att skriva om idag... FRA - Signalspaning, alla våldtäkter som man hör och läser om och mer där tilll... Jag vet inte vilket jag ska ta... Men det känns som om jag blir en kopia om jag tar å skriver om FRA - Signalspaningar. Dessutom vet jag inte tillräckligt om ämnet. Men det med alla våldtäkter... Det kan jag ju skriva om... Jag kan inte fatta att man våldtar en annan människa. Jag undrar vad en våldtagare tänker. Men samtidigt undrar jag vad dem som anklagar oskyldiga för att ha våldtagit dem. De som oskyldigt blir anklagade mår dåligt av det. Att bli anklagat för något sånt när man är oskyldig är fruktansvärt. Man kan förstöra så mycket för den personen man anklagar. Jag anser att man ska aldrig anklaga någon om man inte vet att den är skyldig. För man stämplar någon för väldigt lång tid... om inte resten av den personens liv. Samtidigt tycker jag att det är viktigt att de som verkligen är skyldiga blir satta inför rätta. De ska få sitt straff. Det ska inte vara ok att våldta någon. För den som blir våldtagen så förstör man så mycket. Det sätter så djupa sår. Sår som om de lyckas läka tar väldigt lång tid att läka. Jag skulle kunna sitta här å skriva om detta ämnet i evigheter. Det är ett sånt viktigt ämne. Men jag måste sluta nu... Ska packa min väska och göra mig iordning. Mamma ska hämta mig snart. Jag ska sova över hemma hos min familj, för mina småsyskon har skolavslutning imorgon. Så nu måste jag tyvärr sluta skriva för idag... Ha det så bra.

Inga kommentarer: