torsdag 19 juli 2007

Att få och kunna tänka fritt!

Jag läste nyss Magnus Anderssons inlägg på hans blogg... det var jätte intressant och han har rätt... Det stog bland annat att vi behöver fortsätta att berätta om människor som än idag inte kan och inte får tänka fritt och annorlunda.... Det gav mig en ide..... Vilket sätt är inte bättre att berätta och sprida en historia än via media och internet... Så jag tänkte att man kan sätta sig ner å skrev deras berättelse och skicka ut den till alla tidningar man kan komma på och be dem ta med historian i deras tidningar (både på nätet och på papper)... Jag tänker försöka med det... Om inte för min skull, så för de människor som bor i länder där de inte får tänka fritt, där de inte får gå på universitet bara för att de har fel åsikter... Sånt är så fel! Det borde inte få finnas sådana situationer. Det gör mig upprörd att höra att det sådant händer... speciellt nu när vi är inne i 2000 - talet... Vi människor borde både kunna bättre och veta bättre än att försöka tvinga folk till att inte tänka fritt och tänka själva.

Inga kommentarer: