söndag 5 augusti 2007

Att få ge blod!

Jag gick nyss in på Centerpartiets hemsida. Där såg jag en artikel om män som har haft sex med andra män får inte ge blod. Tänk att sådant än idag, på 2000 - talet fortfarande försigår. Homosexualitet är ingen sjukdom. Och om det vore det. So What! Det är ju bara kärlek. Att man älskar någon är väl inte farligt. Så om jag skulle bli smittad av kärlek så skulle jag bara bli glad. Det är ju härligt att vara kär. Tänk den sjukdom som skulle kännas så.
HIV och andra blodsjukdomar är ju sjukdomar som finns i hela samhället och inte bara hos HBT - folk ( HBT = Homo, bi och trans - personer).
Sådana åsikter tillhör 1800 - talet.
Jag har Homo och Bisexuella vänner. Och är själv bisexuell. De har inte fler sjudomar än mina heterosexuella vänner. Jag är friskare än många av mina heterosexuella vänner. Så en teori om att HBT -personer bär på sjukdomar nobbar jag fullkomligt
Jag skulle hellre få blod från en man som haft sex med en annan man än att inte få blod alls.
Låt alla (även HBT - personer) ge blod. Det kan ju rädda liv.

Inga kommentarer: