lördag 1 september 2007

Det blir mycket vad man gör det till...

För ett tag sedan så fick man höra och läsa i TV och tidningar att medlemsantalet i ungdomsförbunden och de olika partierna har sjunkit sedan 90 - talet. Jag sitter nu här och funderar på varför... Jag kan inte säga att jag vet varför. men jag tror att en bidragande orsak ofta kan vara att i media och även i andra sammanhang så vissas det ofta upp en väldigttråkig bilda av politik. T.ex att man bara sitter å diskuterar, att det är en massa nedlottningar av sina motståndare o.s.v.
Det tycker jag är väldigt synd. Önskar att fler kunde få se allt det roliga som jag har upplevt genom mitt politiska engagemang T.ex har jag fått fler vänner, åkt till Kalmar på förbundsstämma, till Stockholm på kurs, fått ett större självförtroende och vuxit som människa. Det finns säkert mer, men det kommer jag inte ihåg nu.... Ja, just det under valet 06 så gick vi omkring i läkarrockar på stan, först kändes det lite konstig, men det var jätte roligt... Det var en till sak... Och det kommer fler saker hela tiden.

Det finns massor av sätt att syssla med politik på. Och visst sitta på tråkiga möten kan vara ett sätt. men det blir mycket vad man gör det till. Så det är inte bara att sitta på tråkiga möten och prata om tråkiga saker.

Inga kommentarer: