lördag 15 september 2007

Sex!

Nu den senaste tiden har man kunnat läsa/ höra om Mijlöpartiets förslag och och även från andra håll om samtyckets lagstiftningen. Jag har inte läst/ hört hela fröslaget. Men jag tycker det verkar bra det jag hört/ sett av det.
Men jag tycker också att det ska till en attitydförändring när det gäller sex. För visst har synen på sex förändrats, men om jag ska vara ärlig, så har den inte blivit tillräckligt bra än. Det ska vara fritt att han sex med vem man vill. när man, hur man vill, med hur många man vill. Det ska inte förskomma skrämmselpropaganda om att sex är farligt. för det är det inte. Det handlar bara om att hantera det på rätt sätt. Precis som med allt annat. Skyddar man sig, har bra hygien och använder suntförnuft så kommer man långt.
Även sexualundervisningen i skolorna måste bli bättre. För visst många skolor har en bra sexualundervisning. Men det är minst lika många som inte har det.

Inga kommentarer: