måndag 31 augusti 2009

Imorgon

Imorgon börjar jag på Högskolan Väst i Trollhättan. Där ska jag läsa en ny utbildning som heter samhäll, hav och sjöar. Den är på 3 år, 180 poäng, heltid på dagtid. De har ett samarbete med Göteborgs Universitet. Så 50% av tiden ska jag plugga i Trollhättan och 50% i Göteborg. När jag är färdig med utbildningen så får jag en filosofie kandidatexamen med huvudämne sociologi.
Det känns verkligen intressant.

Och imorgon hämtar jag nycklarna till min nya lägenhet. och sedan går det lilla flyttlasset. Med bara de viktigaste sakerna. Så att jag klarar mig tills på onsdag, då mamma hjälper mig med det stora flyttlasset.
Ska bli så skönt. Den är så fin, min nya lägenhet. Och ska det bli så skoj att inreda den.

Så det är mycket som händer denna veckan... Så jag längtar...

Inga kommentarer: