lördag 5 juni 2010

Världsmiljödagen

Idag är det världsmiljödagen.
Ja, och vad är då det?
wikipwdia står det


Världsmiljödagen (World Environment Day) är en temadag som firas årligen över hela världen den 5 juni sedan den instiftades efter FN:s miljövårdskonferens i Stockholm 1972. Världsmiljödagen är en av FN:s temadagar. UNEP, akronym av United Nations Environment Programme, är ett organ som samordnar Förmenta Nationernas miljöarbete och därför organiserar också de Världsmiljödagen.

Jag tänker fira denna dagen genom att läsa på lite om marin
kustekologi

till
min tenta
på måndag,
vilket jag kommer göra ute i
solen. Sedan ska jag vara lite
med mina
klasskompisar. Men också genom att
komma på nåt litet jag kan
ändra på i mitt
liv, min vardag som gör att jag
är lite mer miljövänlig.
Jag lovar att berätta
det för er när jag vet vad
det blir. Men nu ska
jag lämna datorn
fixa lite å
sedan ut i solen. Så ha en
bra dag.

Inga kommentarer: