onsdag 15 september 2010

Varför jag valde Centerpartiet

Orsaken till att jag valde Centerpartiet är att när jag satte mig för att läsa på de sju riksdagspartierna för några år sedan då jag bestämde mig för att engagera mig. Så hade jag några punkter som jag ville att det partie jag skulle välja, skall ha.
Dem punkterna var:
-Miljön: att man skulle vara rädd om den och ha åtgärder för miljöproblem som inte backar in i framtiden
-Företagande: att man skulle föra en politik som gör det enkelt att vara företagare. Att gör det ska vara så enkelt som möjligt att starta och driva företag, men också att det ska vara så enkelt och billigt att anställa andra.
-Människan: att man för en politik som bryr sig om människor. Om den enskilda individen. och att besluten ska ligga så nära dem berörda personerna som möjligt.

En självklarhet för mig var synen på människor att alla är lika värda. Oavsett kön, hudfärg, sexualitet, religion, ålder etc.
Och allt detta har Centerpartiet.
Där av den enkla anledningen till att det blev Centerpartiet.

Inga kommentarer: