fredag 3 februari 2012

#psykonorm

Som jag skrev om förut så hakade jag på det med #homoriot,#biriot, #transriot och #quqeeriot. Det har kommit upp en del andra #riot som en efter föld av dessa #rioter.

Jag å en annan twittrare har börjat med #psykonorm just för att lyfta upp frågor om psykiska sjukdomar och de tabun mot de.

Jag är så less på den okunskap, de fördomar och tabun som finns ringa psykiska sjukdomar och handikapp. De hjälper ingen, snarare stjälper. Tar vi bort fördomarna, tabun och okunskapen kommer många fler kunna snabbare få hjälp och stöd. Många fler slipper känna sig ensamma och känna sig än värre.Dessutom om vi tar bort tabun, fördomar och okunskap så är det fler som vågar blanda sig i och fler som vågar säga "ja, jag mår inte bra".

Sammanfattat:
Mer kunskap om psykiska sjukdomar behövs!

Inga kommentarer: