onsdag 2 januari 2008

Kan inte sova...

Hade nyss svart att sova, darfor kollar jag nu runt lite pa natet. Gick upp lite ocksa, i koket star min faster och grejar. Vi kan inte tala sa mycket med varandra (eftersom hon kan inte engelska eller svenska... och jag kan inte polska, tyska och rysska... hon ar polack... Men jag kan enstacka ord, te, kaffe, alskling, hej, hur mar du, bra...). (Mina kusiner som talar engelska sover...) Tur att det gar att peka och skaka pa huvudet m.m. Men oavsett vilket sprak man anvader (polska, svenska, engelska "peka-spraket"), sa kanner jag pa ett harligt satt en karleksfull varme fran henne... hennes kramar och hela hennes ansikte utstralar karlek och omtanke (pa bara det satt nagon som star dig nara kan gora...), det ar sa gott att kanna det nar man har svart att sova (och ar langt hemifran...)
Det finns inget battre an karleken, speciellt den fran ens familj... sa var radd om varandra... Det tanker i alla fall jag vara... (alltsa vara radd om mina nara o kara...)

Men nu ska jag gora ett nytt forsok att sova... God Natt till er alla...

Inga kommentarer: