måndag 7 januari 2008

SEX!!!!!!!!

Laste nys pa Isabellas blogg (har henne lankad pa sidan, Att arbeta som eskort)... Sen laste jag nagra bloggar hon tipsade om... Det var intressant och fick mig att tanka till...

Och jag kan halla med dem i mycket, men inte i allt... T.ex att det inte ar lika etablerat att tjejer/kvinnor har samma sexualitet/ sexlust som killar/ man... Men pa nat sat sa ar det etablerat... Men det pratas inte om det pa samma satt i media... Sen sa finns de sadanna personer som tycker/ tror att tjejr/ kvinnor inte har den sexualiteten/ sexlusten som killar/ man... (sen sa vet jag att det finns manniskor som tycker att tjejer/ kvinnor har den sexualiteten/ sexlusten...)
Men jag tror att om man skriver annorlunda om det i media och om man tar upp det i skolan, som vilket annat amne som halst... T.ex matte, svenska och engelska... Och om man borjar prata om det mer oppet... Sa skulle det inte bara bli mindre tabubelag, det skulle nog vara mer avspannt ocksa... Och sedan skull den reala kunskapen faktiskt spridas battre...

Alla manniskor har sin egen sexuelitet! Vare sig den ar liten, mycket, mittemellan, enligt normer, udda, hard, mjuk.... eller vad man nu har for sexuellitet. Det ror bara den personen och de personen den aktuella personen har sex med.
Och vill dessa personer inte prata om det, sa helt ok... Men vill de att hela varlden ska fa reda pa det, sa ar det ocksa ok... Det ar helt upp till dem!

Sa var inte radda for sex! Det ar genom sex som alla manniskor har kommit till... (for utom de som kom till pa konstgjort satt...)... Sex ar naturligt! Lika naturligt som att andas.

Folk i allmanhete ar radda for det dem inte kanner till... Sa det basta sattat (enligt mig) for att motarbeta tabut av alla typer av sexuellarelationer (inklusive traffiking och aven for de prostituerade...) ar bra utbildning. Sa var inte radda att prata med barn och unga, eller for den delen aven vuxna om det. (Jag vet att det kan vara svart... men jag lovar ingen biter dig for att du gor det... och om nagon mot formodan skulle gora det, sa behover de lara sig om sex och normalt hyfs...)

Inga kommentarer: